КАСКО – це добровільний вид страхування власного автомобіля, що покриває збитки, спричинені ДТП, протиправними діями третіх осіб, викраденням авто, падінням предметів, нападом тварин або стихійним лихом та інші.
Простіше кажучи, якщо ви під час паркування не помітили високий бордюр або клумбу, або в скло вашого авто прилетів «привіт» у вигляді камінця з-під коліс іншої автівки, або на неї впаде дерево під час буревію – страхова прийде на допомогу.
Чи є вікові ліміти на оформлення КАСКО та чим вони обумовлені?
Зазвичай КАСКО можна оформити на авто не старше 8 років. Страхування більш старих автівок позбавлене економічного сенсу для клієнта та пропонується страховиками у вигляді опції виплати за ремонт «із урахуванням зносу запчастин». Ось простий приклад порівняння вартості страхування на авто в залежності від його віку.
Ви придбали уживане авто вартістю тис. або 600 тис. грн, вам запропонують КАСКО за тарифом 5,57% від вартості авто та з франшизами 0,5/5. Платіж складе 33,4 тис. грн.
При цьому, тарифи КАСКО на нові авто починаються від 3,98%, тож при вартості такого авто 600 тис. грн ваш платіж з КАСКО дорівнюватиме 23,8 тис. грн.
Тобто порівняння тарифів страхування та вартості страхування КАСКО – не на користь літніх авто.
У якому разі страхова може відмовити у виплаті за договором КАСКО?
Виключення дійсно є, вони прописані в договорах страхування. Ось вам ТОП 4 найпоширеніших обставин, при яких страхова може відмовити у виплаті.
Треба лише уважно прочитати умови договору страхування. Кожна страхова має свої правила та порядок дій у разі виявлення факту грубого порушення ПДР страхувальником та має чесно й прозоро розповісти про них ще на етапі підписання договору.
Скільки взагалі зараз коштує КАСКО та від чого це залежить?
Вартість поліса КАСКО вираховується як відсоток від вартості авто, й цей відсоток наразі знаходиться в діапазоні від 3,5% (нові автівки) до 5,57% (автівки віком до 8 років).
Також на вартість поліса впливають умови страхування, перш за все, розмір франшизи: нульові франшизи підіймають вартість поліса на 25-30%.
Відповідно, якщо клієнт відмовляється від не дуже важливих саме для нього опцій, вартість КАСКО зменшується.
То як, власне, можна зменшити витрати на КАСКО?
Другий варіант: відмовитися від деяких опцій. Нульової франшизи, відшкодування без врахування зносу пошкоджених деталей. Можна обмежити територію покриття поліса, виділити перелік водіїв, на яких розповсюджується страхування КАСКО, врахувати водійський стаж водія та інше.
А можна конкретні приклади?
Перший варіант – це КАСКО з покриттям максимального переліку ризиків. Сюди входить ДТП, захист від дій третіх осіб, падіння предметів, пожежа, викрадення, стихійні явища, напад тварин, компенсація витрат на евакуацію в межах до 2 тис. грн без обмеження за кількістю разів. При цьому, перелік водіїв, на яких розповсюджується страхування КАСКО, не обмежений кількістю та їх досвідом. Франшизи – 0% на всі ризики, окрім викрадення та тотального знищення, за якими оберемо франшизу 5%.
КАСКО за такою програмою буде коштувати 11,45 тис. грн за квартал або 45,8 тис. грн за рік.
То ж беремо найбільш популярну франшизу 0,5% на всі ризики, окрім викрадення та тотального знищення (в останньому випадку – 7%). Зауважимо, що це буде страхування з уточненням переліку водіїв зі стажем від 3-х років.
Третій варіант – КАСКО з покриттям ризиків, франшизою другого варіанту, але без покриття ризику «Викрадення». Платіж складе 33,292 тис. грн.
Чи можна отримати відшкодування по страховці КАСКО, не викликаючи поліцію?
Не хочу проблем із пошуком та придбанням автозапчастин. Чи можна отримати від страховика не гроші, а послугу – відремонтований автомобіль?
Але ж у кожного страховика зазвичай є перелік додаткових сервісів, пов’язаних із обслуговуванням застрахованих авто, які організовуються за програмами асистансу. Серед цих сервісів частіше за все можна знайти евакуацію та технічну допомогу, інформаційну підтримку 24/7 та інші.
Але деякі СК доповнюють цей перелік цікавою та дуже важливою послугою – організацією та контролем строків відновлювального ремонту на СТО-партнерів.
Слово «контроль» дуже важливе, бо відправити клієнта на якусь техстанцію, з якою йому потім доведеться «боротися» самотужки, може будь-яка страхова. А ось компаній, які беруть на себе відповідальність за строки та результат ремонту, дійсно одиниці.
Такі страхові справді мають вплив на СТО? Як їм це вдається?
Саме завдяки спеціально розробленому софту страхові можуть ставити строки та контролювати їх на кожному етапу обслуговування клієнтів. Такий софт – унікальний і зазвичай є предметом особливої гордості розробників. За словами Тетяни Щучьєвої, директора страхової компанії «Експрес Страхування», її компанія знає навіть про наявність запчастин для ремонту авто. За потреби може прискорити їх доставку (за доплату обираючи більш швидкий спосіб доставки) або допомогти знайти альтернативного постачальника. Також система контролює, щоб клієнта вчасно запросили на ремонт. Все це допомагає досягти найкращого результату та зменшити вплив людського фактора на процес.